CARA PAKAI TIE

Assalamualaikum dan salam semalaya.


Fuhhh...sebut fasal tie ni aduhai....jadi mat skema lah pulak...tapi tak pe.Dah datang ke sini confirmlah nak tahu cara pakai tie dengan baik.Kalau tak buat pe pergi search cari cara nak pakai tie.Erm tie atau bahasa melayu dikenali sebagai tali leher.Dipakaikan khas untuk lelaki bagi pemakaian yang formal.Tapi ada juga trend sekarang yang gunakan tie sebagai eksesori tambahan atau pemikat jiwa...Apa-apa pun terserahlah pada si pemakainya.

Honestly,sebayu pun macam hampeh kalau bab-bab pakai tie ni.Erm mungkin anda pernah tengok ada rakan-rakan anda ATAUPUN anda sendiri (termasuklah sebayu) yang menggunakan tie yang telah siap dibuat balutannya.Officemate sebayu sendiri secara terus terang dengan touchlightnya menyatakan bahawa tie yang dia pakai ni tidak pernah dibuka sejak dia berada di UUM lagi...perghhh aku ni kena temberang dengan dia ke atau dia ni saje je nak sedapkan cerita...ermmm ikutlah.

Terserahlah pada pemakainya...hehehe. Bagi sebayu,jika tie itu sudah menjadi kepeluan dalam kehidupan bekerja,maka pakailah sebab itu sudah termaktud dalam peraturan kerja di tempat anda bekerja.Pemakaian tie ini hanyalah untuk menunjukkan etika kerja kita atau untuk mencerminkan imej organisasi tempat kita mencari rezeki yang halal.Betul tak?

So,sebayu adalah cari video untuk pemakain tie/tali leher ini.Bukan apa,takkan nak tulis pula kat sini cara nak pakai tie.Tak effisien pula.Maka,selamat menonton.



No comments:

Post a Comment